Teraz jest piątek, 17 października 2025, 02:59

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: działalność
PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 20:55 
nowicjusz
nowicjusz

Witam
Jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Chciałbym założyć działalność gdzie dostanę 40 tys, posiadam pole prawie 0.6ha w województwie opolskim, na granicy z woj dolnośląskim i wielkopolskim.
Pole muszę jakoś wykorzystać i myślałem żeby posadzić winogron. Lepiej posadzić winogron deserowy i sprzedawać (tylko co zrobić jak nikt nie kupi) lub robić wino?
Jak myślicie, co zrobić? Może dać sobie spokój i inaczej wykorzystać pole.

PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 21:31 
mistrz
mistrz

Może najpierw trochę poczytać o uprawie...
Sam nie jestem profesjonalistą i nie mówię że się na tym znam bo tak nie jest, pytanie czy Ty wiesz na tyle dużo aby zająć się tym profesjonalnie?
Jak nie masz porządnego kapitału to za przetwórstwo niema się co brać bo te 40tys. na 100% Ci nie wystarczy :)
Na 60 arów 40tys. to ledwo może pokryje sadzonki, choć pewnie nie w całości do tego rusztowania robotnicy pielęgnowanie wszystkiego nim wyda owoce itd.
Jaki masz kapitał?

PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:38 
Kiper
Kiper

Sadzonki przerobówek na ten obszar to ok. 20tys. zł, jeżeli wziąć pod uwagę cenę 6-7zł za sztukę, co da się wynegocjować przy jakichś 3000 sadzonek.

PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:57 
nowicjusz
nowicjusz

wyliczyłem ok 2800 sadzonek to ok 20k, mam piwnicę 15x2x1,5m to trochę butelek wina wejdzie. Forum śledziłem z 2 tygodnie, dużo tematów przeczytałem ale nie mam dostatecznej wiedzy praktycznej. Mam na ścianie winogron 3x20m rodzice trochę się znają na tym.
Tylko mi o zbyt chodzi lepiej sprzedawać winogron deserowy czy bawić się wino.

PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:45 
Kiper
Kiper