Drodzy forumowicze. Hodowców uprawiających winogron na własne potrzeby nie obowiązują rejestry środków ochrony roślin dopuszczonych do stosowania w Polsce. Stosowane środki muszą jedynie być dopuszczone do używania na terenie UE, właśnie m. in. dlatego są one sprzedawane w małych opakowaniach. Wobec tego ?na ochotnika? ułożyłem własną listę tych środków z uwzględnieniem substancji czynnych i poddaję ją Waszej ocenie. Jest to wersja robocza. Wszystkie dane o środkach zebrałem z ulotek, danych producentów i wiedzy rozproszonej w internecie i dostępnej literaturze. Jestem winogroniarzem-amatorem a nie specjalistą od środków ochrony roślin. W materiałach tych mogą być błędy i strona ta nie może być materiałem źródłowym. Chciałem przybliżyć świat środków ochrony roślin ze wskazaniem, że to nie środek działa jako taki a substancje czynne w nim zawarte. Znając działanie tych substancji można dobrać odpowiedni środek. Niestety trudno porównać różne preparaty ponieważ brakuje następujących danych: -stopniowania skuteczności (w ulotkach wszystkie są naj...). -czasu wchłaniania się, -okresu po infekcji w którym jeszcze są skuteczne (jak daleko działają wstecz). Brakuje też dostępnej wiedzy na temat mieszania poszczególnych środków czy możliwości mieszania z nawozami. Brak jest też czasu przydatności do użytku gotowej cieczy roboczej. Znalazłem też różne określenia na śr. układowe, wgłębne i systemiczne.