Teraz jest sobota, 26 kwietnia 2025, 14:38

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 16 października 2011, 12:48 
przedszkolak
przedszkolak

cześć,
robię pierwsze wino z winogron odmiany bliżej nieznanej (czerwonej). Nie znam się, więc proszę o wyrozumiałość
Miałem ok 20l miazgi, 16 Brixów, dodałem pierwszą z dwóch porcji cukru (ok 1,3kg), potem po tłoczeniu miałem 7Brix'ów i dodałem drugą połowę cukru (ok 1,3 kg). Wyszło 12-13 l moszczu.
Teraz po fermetacji burzliwej, nie mając możliwości dolania do balonu po czubek, przelałem młode winko do mniejszych dwóch butli i posmakowałem. No wyszło kwaśne dosyć, ok 9Brix'ów.
Celuję na wino półwytrwawne - czy mogę/mam jeszcze dodać cukru do wina i fermentacji cichej?

pozdrawiam
Barecki - Gdańszczanin na Śląsku Cieszyńskim

PostNapisane: niedziela, 16 października 2011, 14:09 
mistrz
mistrz

Lokalizacja: ogród z winoroślą - Nowy Targ (Podhale - 600m npm.)
Zanim wypowiedzą się zaawansowani eksperci, zwrócę Ci uwagę na kwestię kwasów, o których nic nie wspomniałeś (pewnie ich nie mierzyłeś). Mimo iż w swoim nastawie masz jeszcze dużo cukru (9Brix - a czym mierzyłeś? bo jeśli "spławikiem" to nie Brix tylko Blg), Twoje wino jest kwaśne właśnie z powodu kwasów - zapewne poziom kwasów jest tak wysoki, że jedynym wyjściem byłoby rozcieńczenie wodą...

Inna sprawa, że nie napisałeś w jakie dokładnie wino celujesz, tzn. ile % alk. Według moich obliczeń do uzyskania np. 11% wystarczyłaby Ci jedynie ta pierwsza część cukru jaki dodałeś (1,3kg), a ty dodałeś go 2 razy więcej...

PostNapisane: niedziela, 16 października 2011, 21:27 
przedszkolak
przedszkolak

cześć,