Teraz jest sobota, 3 maja 2025, 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 8 października 2014, 20:27 
Kiper
Kiper

Jestem amatorem robienia wina ale uważam że najpierw powinno się odszypułkować jagody
bo tym mieszadłem dostanie się dużo gorzkiego z szypułek i wino ten pogożki posmak
zatrzyma.Te wina nazywają się Bojole z Francji jak ktoś takie lubi czemu nie ale tę gorycz w tych
winach wyczuwa są na zachodzie oceniane jako jabol.Jak ktoś ma porządne winogrona na wino
np.Burgunder to mi się wydaje że to bardzo szkoda żeby zrobić Bojoleja z tego.
Ja zawsze oddzielam ręcznie bo maszynka za droga do tego i nigdy nie mam tak dużo winogron.
Serdecznie pozdrawiam
georg

PostNapisane: środa, 8 października 2014, 20:36 
Ekspert
Ekspert

Nie przesadzaj Georg[Grzesiek,Jurek?]. Maszynka włoska za 200 -300 Euro to nikogo nie zrujnuje.A odpadów dużo wiecej nie bedzie .

PostNapisane: środa, 8 października 2014, 20:49 
Kiper
Kiper

Ja jej nie muszę kupić bo mogę ją pożyczyć od mojej winiarki taką na prąd za pięć stówek.
Tylko mnie denerwuj za każdym razem do niej jechać przywozić odwozić wystarczy że pożycza mi
chydro prasę od spiadera.
pozdrawiam
Georg

PostNapisane: poniedziałek, 20 października 2014, 16:38 
Kiper
Kiper

Mam taki problem- przed fermentacją dałem połowę dawki pożywki (DAF), drugą część miałem dodać po ruszeniu fermentacji ale zapomniałem o tym. Przy mieszaniu miazgi na dzień przed tłoczeniem poczułem H2S, ale z działaniem czekałem do tłoczenia. Po tłoczeniu dwukrotnie przewietrzyłem, zasiarkowałem 0,3g/10l. Po dwóch dniach nic się nie zmieniło. W piątek włożyłem 2 metry drutu miedzianego, codziennie sprawdzałem i do dzisiaj na drucie żadnej zmiany, zapach też jakby nie zelżał. Wie ktoś jak sobie z tym poradzić?

PostNapisane: czwartek, 30 października 2014, 23:09 
przedszkolak
przedszkolak