Teraz jest czwartek, 1 maja 2025, 18:00

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 20 września 2006, 11:23 
nowicjusz
nowicjusz

Witam.
Jestem totalnym nowicjuszem jeśli chodzi o uprawę winorośli, jednak mam nadzieję że Wy, doświadczeni użytkownicy tego forum pomożecie mi to zmienić :)

Chcę zasadzić winorośle. Mam działkę 56 arów, klasa gruntu IVa, położoną na pięknnym południowym stoku. Działka na razie jest zaniedbana i zapuszczona - jest na niej zdziczały sad. Chcę tam wykosić wszystkie chaszcze i wyciąć drzewa - krótko mówiąc przygotować działkę pod uprawę winorośli. Planuję też pobrać próbki gleby i dać do analizy.
Moje pytanie brzmi:
Czy po uprzątnięciu drzew i wykoszonych zarośli mogę użyć preparatu Roundup żeby pozbyć się pozostałej roślinności? Nadmienię, że w planach jest zaoranie działki na zimę oraz jej nawiezienie, zaś na wiosnę chciałbym zasadzić pierwszą partię sadzonek. Czy użycie "randapu" nie zaszkodzi w przyszłości sadzonkom? Z tego co wiem, randap po kilku(nastu) tygodniach rozkłąda się i znika bez śladu. Używałem go przy likwidacji malin w miejscu których zostały pół roku później posadzone truskawki. Truskawkom nic nic się nie stało, pięknie owocują. Czy z winoroślą będzie podobnie czy może lepiej nie używać randapu?

PostNapisane: środa, 20 września 2006, 11:52 
Kiper
Kiper

Przede wszystkim gatulacje z powodu pomysłu obsadzenia działki winnicą, a nie jakimś innym badziewiem.
Jak Roundup użyjesz teraz, a sadził będziesz wiosną, to nic się nie stanie. Tyle tylko,ze na wiosne zielsko znowu odbije, zwłaszcza wzejdzie z nasion.
Masz idealny czas, żeby przygotować pole i podszkolić się do wiosny.
Ekspozycję masz ekstra, gdzie leży ten twój stoczek ?

A według mego zdania najlepsza żywa i to bez opakowania.

Ostatnio edytowano środa, 20 września 2006, 20:02 przez jantar, łącznie edytowano 2 razy