Teraz jest czwartek, 1 maja 2025, 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 23:46 
nowicjusz
nowicjusz

Witam, jestem amatorem. Zakupiłem stary przedwojenny dom który dosłownie cały był porośnięty winoroślą. Musiałem zrobić remont więc krzak został przycięty do kilku metrów i został zrzucony z dachu. Daje duże , bardzo smaczne owoce. Od niego zaczęła się przygoda z winiarstwem (od 2 lat robię amatorskie winko.) Krzak jest bardzo zdrewniały, ciężki. Staram się go dać na podpory ale jest strasznie pokrzywiony, nie mogę go ogarnąć, pokrzywił mi w sezonie już gruby metalowy spawany pod niego stelaż. Mam bardzo ważne pytanie. Zależy mi na krzaku. Czy jak skrócę go do 1 metra, krzak odbije pędy? Nie chciałbym go zabić. Bardzo mi na nim zależy i chciałbym by znowu wszedł na dom ale chciałbym go prowadzić, kierować, dbać. Boję się czegoś nie zepsuć bo drugi już mi taki gigant nie wyrośnie. Fotka w załączniku (na żywo jest dużo większy).

Pozdrawiam Maciej

Załączniki:
diabel.jpg
diabel.jpg [ 127.58 KiB | Przeglądane 1545 razy ]

PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 00:39 
Ekspert
Ekspert

Szczerze przeróżne zapuszczone krewy widziałem ,ale to jest nr 1.
Witaj na forum tak poza tematem.
Zrób ze dwie fotki i różnych stron żeby można było to ogarnąć,jak to wygląda,i dodaj lokalizację w profilu.

https://www.facebook.com/Winnica-Natali ... 106297263/

PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 09:33 
Ekspert
Ekspert

Tu nie ma co ogarniać :)
Zostawić kawałem jednorocznej łozy wyrastającej nisko - najlepiej tam gdzie się chce mieć pień - a resztę wyciąć tuż nad ziemią.

PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 10:56 
Ekspert
Ekspert

Tyle pnia powinno mieć równie dużo korzenia, pewnie przycięcie przy samej ziemi go nie zabije. Dla pełnego bezpieczeństwa tak jak napisał @Canin trzeba uciąć na takiej wysokości żeby był fragment łozy (pędu który wyrósł w zeszłym roku).

PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 11:50 
mistrz