Teraz jest piątek, 3 października 2025, 22:48

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 28 kwietnia 2013, 21:35 
mistrz
mistrz

Jestem bardzo początkujący i proszę o pomoc . W tamtym roku na wiosnę wsadziłem moje "krzaczki", które pięknie wyrosły i zostały przykryte na zimę grubą warstwą ziemi . Leżą sobie tam do dnia dzisiejszego . Kilkakrotnie sprawdzałem i wyglądają zdrowo a pąki jeszcze nie ruszyły. Jest to ich drugi rok życia więc nie wchodzi w grę kwestia ,że owoce nie zdąrzą dojrzeć.Idealnie by było uchronić w ten sposób krzewy przed przymrozkami.Mój pomysł to póżno odkrywać i póżno ciąć .Może się uda. Tylko jak długo można z tym czekać? Glebę mam lekką i przepuszczalną. Wiem że było już to na forum wałkowane wielokrotnie ale nigdzie nie znalazłem czasu ostatecznego :(. Proszę o pomoc i opisywanie swoich doświadczeń w tej kwestii.

PostNapisane: poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 07:48 
Kiper
Kiper

Ostatecznym terminem jest więc odkrywanie po przejściu wiosennych przymrozków , czyli po 15 maja.
Trzymanie ich po tym terminie jest bezsensowne.
Musisz jednak pilnować , by nie ruszyły pąki z których pod ziemią zrobią się szparagi.
Łatwo je wtedy wyłamać przy odkopywaniu krzewów i mogą również ulec poparzeniom słonecznym - jeśli to będziesz robił w słoneczny dzień.
Efekt więc będzie taki sam, jak wtedy gdyby Ci wszystko wymroziło .

Sezon 2012 : https://plus.google.com/photos/10936528 ... 1334856433
Sezon 2013 : https://plus.google.com/u/0/photos/1093 ... 7474865297

Ostatnio edytowano poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 07:51 przez manuns, łącznie edytowano 1 raz

PostNapisane: poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 07:51 
Ekspert
Ekspert