Teraz jest niedziela, 4 maja 2025, 00:40

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Międzyrzędzia
PostNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 15:13 
nowicjusz
nowicjusz

Witam wszystkich forumowiczów!

Zaczynając swój pierwszy post chciałbym się przyznać do tego, że jestem kompletnym nowicjuszem w sprawach uprawy winogron.

W tamtym roku postanowiłem zrobić swoje pierwsze winko. Z braku dostępności większej ilości owoców, a z możliwości posiadania większej własnej ilości i jakości własnych owoców doszedłem do wniosku, aby wytyczyć własny teren na działce pod uprawę winogrona. Początkowo wytyczyłem teren o powierzchni 15x8 m.

Podzieliłem to na 3 rzędy w odległości od siebie po 2m. w rzędach sadzonki co 1,5m. Sadzonki chciałem prowadzić w sposób guyota.
Rzędy nie mam jeszcze zapełnione w 100%. Mam zamiar rozmnażać sadzonki wraz z czasem. Pewnie zapytacie mnie o odmiany winogrona. Pewnie mnie wyśmiejecie ale otrzymałem jesienią 2013 r. sadzonki od wuja który dostał od ciotki brata siostry matki..... (kogoś tam) i je wsadziłem w dwóch już jesienią. Teraz ładnie wszystkie ruszyły sądząc po liściach odmiany się różnią od siebie, jednak zobaczę dopiero za 2-3 lata po owocach i wtedy będę je selekcjonował. Dodatkowo w 3 rząd zamówiłem 3 sadzonki winorośli Bianca (lubię białe winko). Każdą z sadzonek sadziłem kopiąc dołek na głębokość 70cm. 15cm kompostu (dwuletniego) reszta żyznej gleby do poziomu -10 cm od poziomu reszty gleby. Dlatego sadzonki są posadzone w minimalnym dołku. Wyczytałem że może to sprzyjać nawadnianiu młodych sadzonek oraz ułatwiać okrywanie na zimę.

Wszytko ładnie pięknie tylko mam puste miejsca jeszcze w swoich rzędach które zarastają trawą (plac był dawniej łąką - od 2 lat orany bez żadnej uprawy) i chwastami.

Dlatego moje pytanie brzmi co robić na tych pustych miejscach oraz co między rzędami.