Teraz jest sobota, 26 kwietnia 2025, 02:58

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: KIEDY PRZYCINAĆ
PostNapisane: czwartek, 9 lutego 2006, 14:59 
nowicjusz
nowicjusz

WITAM!
Jestem zielony w uprawie winogron jak zielony groszek i dlatego ma kilka pytań do ludzi zających temat.
Mieszkam w Łodzi w domku z tarasem przed którym rośnie 10 letnie winogrono.Co roku puszcza bardzo długie pędy ale owoców ma bardzo mało i są małe.Przycinam je zawsze w ciągu lata to co jest za dużo, nawet w połowie pędów żeby nie zasłaniały słońca.Na jesieni przycinam je dość mocno tzn młode pędy na oczko od pędów zdrewniałych.Muszę powiedzieć że te zdrewniałe pędy pną się po balustradzie tarasu na długość ok.3-4m.Główny pień jest gruby jak noga w kostce tzn. ok 10-12cm średnicy.Co robię źle że nie owocuje?
Acha jak się nazywa nie wiem jest czerwone i ma pestki.
Proszę opodpowiedzi.
PS.To samo mam z jeżyną i malinami. Jeżyna rodziła tylko raz przez pięć lat a maliny wogóle wszystko przycinam zawsze na jesieni czy dobrze?

PostNapisane: czwartek, 9 lutego 2006, 15:25 
nowicjusz
nowicjusz

Możesz już ciąć.Spróbuj cięcie mieszane na2pąki i na 10 pąków ale nie więcej w sumie niż 60 pąków.
Powodzenia.

PostNapisane: czwartek, 9 lutego 2006, 17:09 
czeladnik
czeladnik

Wiatam,

Może masz niedobór mikroelementów... Polecałbym zbadanie gleby w stacji rolniczo-chemicznej.

Poza tym cięcie na 1 oczko to też za krótko. Tnij przynajmniej na 2 :)

PostNapisane: czwartek, 9 lutego 2006, 18:44 
Ekspert
Ekspert

[quote="wosiu"]Co roku puszcza bardzo długie pędy ale owoców ma bardzo mało i są małe.Przycinam je zawsze w ciągu lata to co jest za dużo, nawet w połowie pędów żeby nie zasłaniały słońca.Na jesieni przycinam je dość mocno tzn młode pędy na oczko od pędów zdrewniałych.

Przycinanie na jedno oczko , w dodatku jesienią jest bardzo niekorzystne przynajmiej z dwóch względów: