Teraz jest niedziela, 18 stycznia 2026, 15:17

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 16:49 
czeladnik
czeladnik

Witam serdecznie!

Gdybyście mieli do zagospodarowania taki teren po uprawę winorośli to jakbyście to zrobili?
Opcja podstawowa: 27x26
Opcja rozszerzona: 40x26 m

Będę wdzięczny za wszelkie opinie odnośnie rozstawu, rodzaju ogrodzenia (teren otwarty, więc przydałoby się chyba ogrodzenie panelowe szczelne, jak najwyższe).
W temacie winorośli jestem totalnym amatorem, swoją pierwszą winorośl zasadziłem 3 lat temu na jesieni, odmiana Golubok, zaowocował mi już 1,5 roku po zasadzeniu. W tym roku dosadziłem już kilkanaście nowych, kilka sam ukorzeniłem, pobrałem też sztobra z bardzo starej winorośli no-name rosnącej niedaleko na terenach kościelnych, kilka moich tegorocznych ukorzenionych sadzonek czeka już w doniczkach, wreszcie podjąłem decyzję, żeby pod winorośle przeznaczyć drugą moją działkę, lub chociaż jej część i zrobić to profesjonalnie, na tyle na ile można.
Wszystko będę robił sam, okolica jest równinna, położenie na północnej granicy występowania SAT powyżej 2500 (wg książki p. Mysliwca), na północ od Warszawy.
Chciałbym zrobić na działce najpierw lekki spadek, ok. 3-4% cm na szerokości 40 m w kierunku południowo zachodnim, oraz zrobić instalację zraszającą (niestety jeśli chodzi o posiadane rośliny, to tylko jedną udało mi się uchronić w tym roku od przemarznięcia, w pozostałych czekam na start pąków zapasowych.
Chciałbym też zmieścić w tym areale jakąś niedużą piwniczkę wraz z pomieszczeniem na kilka osób do degustacji.
Niestety działka ma wjazd od południa, a spadek ma być od przeciwległej strony w kierunku wjazdu, więc nie uda się wykorzystać naturalnego spadku jako podwyższenia pod piwniczkę, kopać tez nie można za głęboko, bo poziom wód gruntowych jest niewiele większy od 2.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.