bialywoj napisał(a):
donald1209 napisał(a):
Jak ta dżwigienka od ssania jest poziomo to ssanie zamknięte. Przynajmniej tak jest w instrukcji.
W instrukcji jest tak (foto z instrukcji):

czyli teoretycznie po rozgrzaniu silnika powinno się ją podnieść do góry w pozycję OFF.
I niestety silnik wtedy gaśnie. A uruchomić w pozycji OFF nie da się w ogóle.
Krótka instrukcja z praktyki.
Otwieramy zawór paliwa, przelewamy gaznik dzwigienka pod gaznikiem.
Przesuwamy dżwignię gazu do góry na pierwszy ząbek
Zapalamy na podniesionej dzwigni do góry, wtedy ssanie otwarte.
Potem w miarę nagrzewania silnika dżwignię opuszczamy do dołu, zamykamy ssanie.
Podniesienie dzwigni ssania w rozgrzanym silniku powoduje wlączenie ssania i jego zadławienie nadmiarem paliwa, silnik gaśnie.
Są tylko dwie pozycje dzwigni ssania. Góra, ssanie włączone. Dół ssanie wyłączone.
Ciepły silnik uruchamiamy beż włączonego ssania, dzwignia na dole.
W razie zalania świecy, czyścimy ją, przedmuchujemy i odpalamy na wyłączonym ssaniu i na zerowym ząbku dzwigni gazu, dzwignia w dół. Jak odpali to dzwignia gazu w górę.
Nie szarpać starterem na długiej lince bo te startery sie tak psują. Startujemy krótkimi ruchami.
Startery raczej nie do naprawy, szkoda czasu, lepiej kupić nowy.
Po skonczonej pracy nie zapomnieć wyłączyć zaworek paliwa i plynu opryskowego jesli pozostal.
Na zdjęciach zle oznaczone pozycje dzwigni ssania.
Powinno być : pozycja do góry - ssanie włączone, pozycja w dół - ssanie wyłączone.