Teraz jest piątek, 9 maja 2025, 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 3 lipca 2009, 11:11 
Offline
Ekspert
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2004, 01:00
Posty: 2487
Lokalizacja: Białystok
[quote="Maciej"]Dokładnie wczoraj wieczorem badałem sprawę smarowania i oleju w Kubotkach, pogadałem z mechanikami w firmie, w której kupowałem ciągnik i zrobiłem maleńką tabelkę ze wszystkimi olejami. Wstawię, jak wrócę do domciu.
A może by tak zlot Kubotowców zorganizować i jakieś zawody? Wyścigi off-road, jazda na tylnych kołach z pełnym opryskiwaczem, konkurs na wyrywania drzew a na koniec... na najbardziej efektowną wywrotkę :mrgreen:


No i koniecznie konkurs tuningu: np. Kubota Heavy Sounds lub Kubota Nitro Sprinter albo wreszcie "Kubota przerobiona na U-bota" :lol: :wink:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 3 lipca 2009, 11:12 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2005, 01:00
Posty: 596
Lokalizacja: Lubuskie
Zróbcie zlot gwiaździsty i na żywo transmisję w necie, jak jedzieie przez pół kraju z rozwianym włosiem, wśród burz i innych tornad... :wink:

_________________
GZEHO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 3 lipca 2009, 11:43 
Offline
Ekspert
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 października 2004, 01:00
Posty: 4621
Lokalizacja: Rybnik
[quote="DarekRz"] "Kubota przerobiona na U-bota" :lol: :wink:


Ta wersja może mieć szczególne wzięcie w tym sezonie.

_________________
Pozdrawiam, Mietek

______________________________________________________________________
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
(J. Tuwim)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 3 lipca 2009, 18:25 
Offline
Ekspert
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 marca 2004, 01:00
Posty: 2347
Lokalizacja: Wrocław/Piława Region Dolnego Śląska AOC Pogórze Sudeckie
Obiecana tabelka (nie gwarantuję, że zgodna z książką serwisową, ale raczej działa - chłopaki sprzedają tych ciągników setki):

1. Most przód: 0,5 l; przekładniowy W80
2. Przeguby kulowe: 2x0,15 l; przekładniowy W80 (czerwone śruby przy kołach)
3. Pompa + skrzynia biegów + tylny most: 8,5 l; hydrauliczny (wlew: śruba przy dźwigni zmiany biegów, śruba kontrolna: czerwona z boku po prawej)
4. Silnik: 10W30 diesel (jakoś ciężko kupić) - 15W40 diesel też jest bdb
5. Glebogryzarka: przekładniowy W80 (wlew: dwa żółte korki, śruba kontrolna: z tyłu)

I jakaś koncepcja na zawody: :D
Obrazek

_________________
Napisać można o winie z każdej odmiany - zrobić - nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 3 lipca 2009, 20:01 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
[quote="Maciej"]
4. Silnik: 10W30 diesel (jakoś ciężko kupić) - 15W40 diesel też jest bdb


Ostatnio wlałem Motula 10W40. Traktor śmiga OK.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 07:51 
Offline
przedszkolak
przedszkolak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2008, 01:00
Posty: 64
Lokalizacja: Radom,winniczka Chlewiska
A jak często należy wymieniać oleje ?
A jakieś filtry ?
Jakieś uwagi odnośnie zakupu - czy najmniejszy B5000 wystarczy do małej
winniczki ? Jak to jest z tymi obrotami - kierunkiem obrotów na wałku ?
pozdrawiam - ryszard


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 08:04 
Offline
mistrz
mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 347
Lokalizacja: Winnica Villa Nova k/Suwałk
[quote="Maciej"]Dokładnie wczoraj wieczorem badałem sprawę smarowania i oleju w Kubotkach, pogadałem z mechanikami w firmie, w której kupowałem ciągnik i zrobiłem maleńką tabelkę ze wszystkimi olejami. Wstawię, jak wrócę do domciu.
A może by tak zlot Kubotowców zorganizować i jakieś zawody? Wyścigi off-road, jazda na tylnych kołach z pełnym opryskiwaczem, konkurs na wyrywania drzew a na koniec... na najbardziej efektowną wywrotkę :mrgreen:

Jasne :lol: . Z Suwałk dom Wrocka prawie 700 km, przy maksymalnej prędkości mojej niemałej przecież Kuboty L 2002, czyli 15 km/h to daje jakieś 47 godzin jazdy. Biorąc pod uwagę, że zgodnie z normami obowiązującymi np. truckerów nie wolno prowadzić więcej niż 10 h dziennie, to jakieś 5 dni w jedną stronę, pod warunkiem, że silnik wytrzyma jazdę na maksymalnej prędkości, no i z opon coś jeszcze zostanie :wink: .
A propos wywrotki: zdecydowanie odradzam rozpinanie pedałów hamulca. Ja przez to mało nie fiknąłem, jak se przypomnę, dotąd mi się skóra na d... marszczy.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 08:09 
Offline
mistrz
mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 347
Lokalizacja: Winnica Villa Nova k/Suwałk
[quote="Wesoly"][quote="Maciej"]
4. Silnik: 10W30 diesel (jakoś ciężko kupić) - 15W40 diesel też jest bdb


Ostatnio wlałem Motula 10W40. Traktor śmiga OK.
Mnie kumpel, doskonały rolnik, powiedział że do takiego silnika szkoda innego oleju niż dobry półsyntetyk 10W/40. Wlałem mu więc takiż Mobila. Palę traktorek nawet bez podgrzewania świec, po prostu rewelka!

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 20:09 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
Jurek, Motula leje do Subaru. Jakoś innego nie lubi ;)
Do auta 4,5l do traktora 5,5l -pięknie się zgrało 2 bańki po 5l.
Przy zakupie filtra dodatkowo się uśmiałem. Identyczny jak w Subarynie :D
Jednym ciągiem zrobiłem dwie wymiany :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 23:32 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
Ja proponuję jak Gzeho zlot gwiaździsty a' la Monte Carlo z ograniczeniem że nie wolno przemieszczać się więcej niż na 3 rolniczej - to będzie hard jazda. :lol:

Co do oleum - uważajcie ze strosowaniem półsyntetyków, czy syntetyków jeśli wcześniej były stosowane normalne oleje mineralne - syntetyczne są bardziej myjące - wypłukują brudy, osady i zdarzało się, że te krążąc zatykały kanały smarne co prowadziło do zatarć panewek, najczęściej korbowodowych. Szczególne niebezpieczne jest przejście mineralny - syntetyk - tego w ogóle nie powinno się robić. Mineralny-półsyntetyk to mniej ryzykowane, ale na wszelki wypadek na dwie raty, 1-sza wymiana /nie wiem jak to przełożyć na traktory/ może jakieś 5-10mth jako płukanie i dopiero potem właściwa wymiana z normalnym okresem eksploatacyjnym.
Dotyczy to oczywiście silników już "trochę" przechodzonych - z nowymi gdzie nie miało się czasu cokolwiek odłożyć to żaden problem.

Jurek ja swoją kubotkę b5000 jak przedwczoraj kupowałem, to gość odpalił ją bez podgrzewania świec - na co zrobiłem dość duże oczy.
A oto moja maszyna, o tyle dziwna, że wałek PTO ma jedynie 2 prędkości, ale wyczytałem gdzieś na listach w stanach, że tak również bywało.
profile:
Obrazek
Obrazek

jeszcze obklejona glebogryzarka
Obrazek

oczka i klakson też działa :)
Obrazek

silnik - oryginalny lakier i plomba na pompie wtryskowej
Obrazek

a to może być zagadka na zlot - dla zwycięzcy czyli prawidłowego tłumaczenia przejażdżka gratis :)
Obrazek.

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 4 lipca 2009, 23:37 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
[quote="Wesoly"]Jurek, Motula leje do Subaru. Jakoś innego nie lubi ;)
Do auta 4,5l do traktora 5,5l -pięknie się zgrało 2 bańki po 5l.
Przy zakupie filtra dodatkowo się uśmiałem. Identyczny jak w Subarynie :D
Jednym ciągiem zrobiłem dwie wymiany :)


he he he zawsze chciałem mieć klasyczną niebieską subaru imprezę, teraz przynajmniej będę mógł iść do sklepu i powiedzie - filtr oleju do subaru proszę :))))

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 5 lipca 2009, 15:58 
Offline
Kiper
Kiper

Dołączył(a): wtorek, 9 marca 2004, 01:00
Posty: 422
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Olej 10W30 jest do kupienia tutaj http://www.amerykany.net.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 5 lipca 2009, 18:10 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
Cytuj:


a to może być zagadka na zlot - dla zwycięzcy czyli prawidłowego tłumaczenia przejażdżka gratis :)


Przecież to wszystko jasne - prędkości jazdy w metrach/minute dla poszczególnych biegów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 5 lipca 2009, 20:39 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2005, 01:00
Posty: 714
Lokalizacja: Opole Lubelskie
[quote="przemar"][quote="Wesoly"]Jurek, Motula leje do Subaru. Jakoś innego nie lubi ;)
Do auta 4,5l do traktora 5,5l -pięknie się zgrało 2 bańki po 5l.
Przy zakupie filtra dodatkowo się uśmiałem. Identyczny jak w Subarynie :D
Jednym ciągiem zrobiłem dwie wymiany :)


he he he zawsze chciałem mieć klasyczną niebieską subaru imprezę, teraz przynajmniej będę mógł iść do sklepu i powiedzie - filtr oleju do subaru proszę :))))

Tak, tylko Subaru po tym Motulu było jakieś nadsterowne i kiepsko trzymało się drogi :lol:
Uważajcie Kuboty po tej oliwie też mogą wierzgać jak wściekłe :wink:

_________________
Maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 5 lipca 2009, 21:35 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
[quote="Wesoly"]
Cytuj:


a to może być zagadka na zlot - dla zwycięzcy czyli prawidłowego tłumaczenia przejażdżka gratis :)


Przecież to wszystko jasne - prędkości jazdy w metrach/minute dla poszczególnych biegów :)


To jedynie pierwsza kolumna, około 30% prawidłowej odpowiedzi :)
druga część tabelki odnosi się zapewne do PTO
dość łatwo przyjdzie rozszyfrować obroty PTO na 1 i 2 biegu, a co mają oznaczać cyfry 198 i 315 pod nimi?, a te "cm" na 1,2,3,4 biegu i odpowiednio 1i2 biegu PTO?

A jak w tych małych kubotkach bez obrotomierza wiedzieć kiedy przynajmniej mój silnik ma 3000obr/min kiedy to uzyskuje max moc i dla których to podawane są odpowiednie prędkości PTO, macie jakąś blokadę wajchy gazu albo jakiś inny patent?

Nitro mogę odpowiedzieć na jedno Twoje pytanie, kubota b6000 ma lewe obroty wałka, b5000 i b5001 i wszystkie większe prawe, B5000 ma nadto nietypowy rozmiar wyjścia wałka PTO bo 1i1/8" i tak samo ma B6000, pozostałe w tym chyba i B5001/to może potwierdzić Maciej/ mają standardowy 1i3/8", czty taka kubota wystarczy do małej winniczki? - to zależy co rozumiesz pod pojęciem "mała"

Jeszcze pytanie do posiadaczy małych kubotek - czy to ma alternator, czy prądnicę? bo ja jakoś w swojej nie mogę znaleźć, czy trzeba akumulator ładować po każdym wyjeździe?

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO