Teraz jest sobota, 28 czerwca 2025, 21:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 21:21 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
Heniu, zgadzam się oczywiście z Tobą że dłużej pożyje, ale tylko wówczas, gdy efekty jego działania czyszczącego nie doprowadzą do jego wcześniejszego zatarcia. Ja osobiście wyjmowałem z kanałów olejowych wału korbowego efekty czyszczącego działania oleju syntetycznego po zmianie z mineralnego - efekt zatarta panewka korbowodowa, gdyż kanał został po prostu zaczopowany przemieszczającymi się farfoclami których nie wyłapał filtr - pewnie nie zdążyły do niego dotrzeć. Zapewniam Cię, że wcześniej silnik ten ani kilometra nie pracował na selektolu, nawet na selektolu specjal :) a miał przejechane jedynie 160tkm i miał 6 lat, i na prawdę, nie jest to jedyny znany mi przypadek takiej sytuacji, był on tym bardziej bolesny, że dotyczył naszego rodzinnego samochodu, choć na szczęście nie była to moja decyzja o takiej zmianie oleju. Zresztą nawet kilkakrotnie w artykułach w prasie fachowej był podejmowany ten temat, niestety nie mogę już w chwili obecnej podeprzeć się konkretnymi tytułami, gdyż przy przeprowadzce wszelka jak mi się wydawało już zbędna makulatura trafiła na przemiał.
Napisałem o tym jedynie po to, aby poinformować o takim ryzyku, oczywiście nie ma na to reguły, ale szkoda by były, gdyby nawet choć jeden z traktorków winoogrodnikowej braci padł z tego powodu.
Sam chętnie zalał bym swoją kubotkę syntetykiem, ale tego nie uczynię ze zwykłej ostrożności.

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 11 lipca 2009, 14:09 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
Po kilkakrotnym użytkowaniu mojego dragstera już wiem na pewno jaką wadę mają te Kuboty - . . . nie ma gdzie wcisnąć /w czasie pracy żeby była pod ręką, gdy z nieba żar sie leje/ puszki z piw. . . . to jest tej no wody do picia. :)

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 11 lipca 2009, 14:17 
Offline
mistrz
mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 października 2008, 01:00
Posty: 362
Lokalizacja: miasto włókniarek
Bo tego sie nie umieszcza w Kubocie tylko w żołądku.

No chyba że wolisz grzańca :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 11 lipca 2009, 15:43 
Offline
Ekspert
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 marca 2004, 01:00
Posty: 2347
Lokalizacja: Wrocław/Piława Region Dolnego Śląska AOC Pogórze Sudeckie
[quote="przemar"] ...wadę mają te Kuboty - . . . nie ma gdzie wcisnąć /w czasie pracy żeby była pod ręką, gdy z nieba żar sie leje/ puszki z piw. . . . to jest tej no wody do picia. :)

Odkręcasz lusterko (nie dość, że po prawej, to w ogóle na grzyba Ci lusterko) i przykręcasz uchwyt na piwodę.

_________________
Napisać można o winie z każdej odmiany - zrobić - nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 11 lipca 2009, 21:07 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
[quote="przemar"]Po kilkakrotnym użytkowaniu mojego dragstera już wiem na pewno jaką wadę mają te Kuboty - . . . nie ma gdzie wcisnąć /w czasie pracy żeby była pod ręką, gdy z nieba żar sie leje/ puszki z piw. . . . to jest tej no wody do picia. :)


Ja mam uchwyt na błotniku ;)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 12 lipca 2009, 20:07 
Offline
Ekspert
Ekspert

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2004, 01:00
Posty: 3475
Lokalizacja: Szczecin, Winnica Nastazin
[quote="przemar"]Po kilkakrotnym użytkowaniu mojego dragstera już wiem na pewno jaką wadę mają te Kuboty - . . . nie ma gdzie wcisnąć /w czasie pracy żeby była pod ręką, gdy z nieba żar sie leje/ puszki z piw. . . . to jest tej no wody do picia. :)


Podobną wadę ma mój TV 521. Ale rozwiązałem ten problem!
Ponieważ mam studnię głębinową, a woda ma ok 5-7 stopni to wkładam buteleczkę do wiaderka z arktyczną wodą i jest super.

_________________
winogrodnik jak wino, czym starszy tym lepszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 12 lipca 2009, 22:52 
Offline
Ekspert
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2005, 01:00
Posty: 7005
Lokalizacja: Warszawa/ogr.winoroslowy - Mazowsze
[quote="heavy"]...Ponieważ mam studnię głębinową, a woda ma ok 5-7 stopni to wkładam buteleczkę do wiaderka z arktyczną wodą i jest super.

Moja ma 8-10 stopni ale też jest OK :lol:

_________________
Pozdrawiam Zbyszek B


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 19:57 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
[quote="Maciej"]Odkręcasz lusterko (nie dość, że po prawej, to w ogóle na grzyba Ci lusterko) i przykręcasz uchwyt na piwodę.


Jak to po co mi lusterko i to po prawej stronie - przeglądam się w nim jak pięknie wyglądam na traktorze :), a prawy półprofil mam lepszy.

Padło wcześniej pytanie, co ile wymieniać płyny i oleje, a więc otrzymałem dzięki uprzejmości jednego z kolegów:) instrukcje do B6000 w jęz. francuskim - moja żona twierdzi/a posługuje się biegle tym narzeczem/, że japońce napisały tam iż:

- wymiana oleju w silniku co 75mth
- mycie filtra paliwa co 100mth
- wymiana płynu chłodzącego co 150mth lub 6 miesięcy
- płukanie układu chłodzenia co 1000mth lub przy wymianie wody na niezamarzający płyn
- należy jeszcze myć filtr oleju hydraulicznego - to jest najprawdopodobniej ta śruba którą przykręcony jest przewód olejowy do rozdzielacza pod siedzeniem - przy zmianie tegoż oleju.
- w uzupełnieniu punktów sprawdzania poziomu olejów podanych przez Macieja jest jeszcze kwadratowa śruba kontrolno-uzupełniająca przy przekładni kierowniczej po lewej stronie.
Na razie tyle jeśli chodzi o konkrety reszta instrukcji to jak zapalać, jak dbać o akumulator itp, itd.
Jest jeszcze wzmianka, aby gasić silnik popychając dźwignię tempomatu :) w stronę przodu traktorka, a nie poprzez użycie dźwigni rozprężników.
Jak jeszcze znajdziemy tam coś istotnego to napisze.

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 20:36 
Offline
Kiper
Kiper

Dołączył(a): wtorek, 9 marca 2004, 01:00
Posty: 422
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Częstotliwość wymiany oleju, w tym modelu wynika z braku typowego filtra oleju silnikowego. Jest tylko filtr siatkowy z magnesem. Podobny filtr filtruje olej przekładniowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2009, 22:37 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
U mnie wg instrukcji wymiana oleju co 100mh. Się zastanawiam czy nie wydłużyć, bo jakoś nie uśmiecha mi się wymieniać 4-5 razy w sezonie. Jak wcześniej napisałem zalałem Motula 10W40 - półsyntetyk. Filtr oleju tez dość solidny. Porównując przebieg do wymiany 10 tys w moim Subaru, daje przy średniej prędkości 60km/h czas 166h. Musze zagadać z serwisem Kubota, może coś doradzą, bo jakoś mi się nie chce wierzyć, że w minikoparkach Kubota wymieniają olej co 3-4 tygodnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 14 lipca 2009, 05:22 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
Weź jednak pod uwagę taki element, że te 10tkm subaru nie robisz przy obrotach silnika równych prawie że obrotom max.
Obroty PTO są dostosowane do prędkości obrotowych silników odpowiednio-
B6000 2700 kiedy obr max to 2900
B5000 3000 max to 3200 więc np glebogryzarkując pół dnia silnik chodzi dość żwawo. Ile twój subaryn poleciałby na godzinę choćby na 4 przy obrotach silnika mniejszych od maxymalnych jedynie o 10%? i ile wówczas te 100 godzin pracy dało by km? :)

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 14 lipca 2009, 07:30 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
Pewnie by dał radę...
W 1989 roku w USA był test seryjnego auta (ten sam silnik co mój, tylko buda sedan) na dystansie 200 tyś km. Średnia wyszła 232km/h, więc musieli dość żwawo pomykać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 14 lipca 2009, 07:34 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2004, 01:00
Posty: 448
Lokalizacja: Wegrów
Jeszcze jedna sprawa dot mojej Kubotki.
Przy zapiętej gelebogryzarce lub innym obciążaniu na PTO, przy cofaniu dość mocno stuka w łączniku pomiędzy skrzynia a silnikiem. Podejrzewam że padło łożysko lub krzyżak, może ktoś się bardziej orientuje lub posiada manuala do ZB1902-M.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2009, 17:00 
Offline
mistrz
mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 347
Lokalizacja: Winnica Villa Nova k/Suwałk
Jeszcze jedna konsultacja w sprawie obrotów podczas pracy.
Rozmawiałem z gościem, który sam używa 4 ciągników i naprawia wszystkie, jakie są na rynku (nie tylko ciągniki zresztą, kombajn to dla niego przekąska przed obiadem :wink: ). Stwierdził, że nie ma potrzeby żyłować silnika i w normalnych warunkach należy stosować prędkość obrotową 2000-2200 obr/min, silnika oczywiście, a nie WOM.
Wyższe prędkości obrotowe na wyczucie, kiedy zaczyna brakować mocy. To w sumie zgodne z moimi obserwacjami, jak jeździłem Omegą turbodieslem. Przy 100-120 km/h na 5. biegu wychodziło ok. 2000-2300 obr./min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 lipca 2009, 20:19 
Offline
Kiper
Kiper
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 kwietnia 2007, 01:00
Posty: 784
Lokalizacja: płd-wsch okolice Krakowa
Dziś wymieniłem olej w silniku, więc mogę napisać ze 100% pewnością, może się komuś przydać - filtr oleju do kubotek b5000 to filtron OP557. Poszedłem do sklepiku gdzie zawsze się zaopatruje w tego typu rzeczy, i pytam nieśmiało, czy miła Pani w mądrych księgach nie znalazła by przypadkiem filtra do takiego cuda, a Pani puk puk w komputer i mówi że do kuboty B5000 ma filtrona za 18zł :).

_________________
Navigare necesse est, vivere non est necesse


Ostatnio edytowano piątek, 14 sierpnia 2009, 21:47 przez przemar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO