|
Witajcie.
Na początek napiszę coś o sobie. Jestem początkującym adeptem sztuki winiarskiej. Na forum niestety od niedawna choć czytam tutaj nieco dłużej jako gość. Niedawno posadziłem około 30 sadzonek odmian deserowych i winnych kupionych od pana Ryszarda Piątka z Zawady wg jego zaleceń i wg zaleceń p. Myśliwca z Jasła.
Na razie nie mam się czym pochwalić i nie mam niestety czym podzielić się z innymi. Aktualnie mam zasadzone odmiany: Muskat czarny s. wczesny, arkadia krótkopedowa, łora, muskat letni, regina, brigantina, arocznyj, elegia, wiktoria, nowy wostorg krasnyj, kiesza-1 (talizman) klon owalnyj, kodrianka, argo, bronx seedles, canadice, rusboł muskatnyj, timur, bv-18-29, nadjeżda ukrainska, moskiewski czarny, nadjeżda azos, małgorzatka (na cześć mojej żony), iliczewskij rannyj, dunaj, bianca, miodowa, muskat odeski, lakhedy mezes.
Jako, że posiadam ograniczony areał działki (30 arów) w okolicy Tucholi z czego większosć przeznaczam na intensywną towarową uprawę czereśni, wytyczyłem rzędy w rozstawie 3,75m (aby umożliwić uprawę mechaniczną). Zaczynam je winoroślą w rozstawie 1,2m w rzędzie i zamierzam prowadzić na sznur skośny lub podwójny guyot na niskim pniu po 15-25 szt w rzędzie. Jako ,,młody" na tym forum proszę o opinie.