Witam wszystkich serdecznie. Mam na imię Jacek i forum to przeglądam od jakiegoś czasu. To pośrednio dzięki Waszej pomocy (czytając forum) zasadziłem w tym roku pierwsze, eksperymentalne sadzonki winorośli, dzięki

Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim (finanse i rachunkowość). Nadszedł już ten czas abym napisał pracę dyplomową. Sprawa jest o tyle nieciekawa, że mam czas do końca roku (gdy człowiek pracuje nie ma zbyt wiele ochoty na zajmowanie się dodatkowymi czynnościami). Wybierając temat mojej pracy między Audytem sprawozdań finansowych a Rentownością uprawy winorośli i produkcji wina w polskich warunkach gospodarczych zdecydowałem się na ten drugi, trudniejszy jednak bardziej interesujący temat (o audycie wszystko zostało już napisane i to nie jeden raz). Niestety problem jest taki, że produkcja wina w Polsce jest na tyle świeżym tematem, że bardzo ciężko jest mi znaleźć ogólnodostępną literaturę (niestety w bibliotece uniwersyteckiej nie posiadają książek o tej tematyce).
Dlatego właśnie chciałbym Was prosić o pomoc. Jeśli macie gdzieś zachomikowane kopie książek w formie pdf będę bardzo wdzięczny za podesłanie ich.
Jeszcze bardziej będę wdzięczny za pomoc praktyków, którzy posiadają własne winnice i będą chcieli się podzielić swoją wiedzą (oczywiście gwarantuję pełną anonimowość. Ba, nawet nie musicie mi pisać nazw waszych winnic, ta wiedza nie jest mi niezbędna).
Każda pomoc jest na wagę złota, zarówno osób które utrzymują się z tego biznesu jak i amatorów.
Nie chciałbym wstawiać tutaj pełnego planu ramowego, nie chce mieć problemów. Pokrótce scharakteryzuje każdy rozdział
1. Pierwszy rozdział dotyczy historii winorośli zarówno na świecie jak i w Polsce. Napiszę w nim również o uprawie winorośli (dobór terenu, szczepów itd). W tym rozdziale zostanie również przedstawiony proces produkcji wina.