Teraz jest środa, 16 lipca 2025, 13:08

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 22 marca 2017, 20:34 
nowicjusz
nowicjusz

Witam!

Zwracam się do forumowiczów z uprzejmą prośbą o podzielenie się doświadczeniami w zakresie wyboru optymalnej formy prawnej dla startującej winnicy.

W tym roku zakładamy rodzinnie pół hektarową (docelowo) winnicę na Lubelszczyźnie. Nie jestem rolnikiem i ze względu na obowiązujące od maja 2016 r. przepisy nie mam raczej szansy nim zostać. Winnica będzie dla mnie jedynie zajęciem dodatkowym (pracuję na etacie), choć w założeniu ma być przedsięwzięciem komercyjnym. Oczywiście, przez najbliższe 3-4 lata (albo i dłużej) winnica nie będzie przynosiła żadnego przychodu. Zastanawiam się zatem, czy już na tym etapie warto myśleć o sformalizowaniu działalości, czy poczekać te 2-3 lata aż na horyzoncie pojawi się już jakaś perspektywa sprzedaży własnego wina. Pytanie drugie - jaką jest optymalna forma prawna takiej winnicy jak moja - spółka z o.o. (inna forma spółki) czy działalność gospodarcza?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w temacie :)

Pozdrawiam serdecznie!

PostNapisane: środa, 22 marca 2017, 21:41 
mistrz
mistrz

kobylynsky napisał(a):
Witam!
...zakładamy rodzinnie pół hektarową [...] jaką jest optymalna forma prawna takiej winnicy jak moja - spółka z o.o. (inna forma spółki) czy działalność gospodarcza?

Jak to się mówi, z rodziną to na zdjęciach się najlepiej wychodzi, dlatego podpowiem, że jeżeli to rodzina typu szwagier, wujek etc. to bezpieczniejsze są spółki prawa handlowego. Jednak przy tak małym biznesie to całkowicie bez sensu a spółki cywilne to prośba o rodzinne problemy. Wcześniej czy później taka spółka i rodzina się rozsypie. Jeżeli ta rodzina typu małżonek to najprościej zarejestrować jednoosobową DG.

PostNapisane: sobota, 7 września 2019, 08:34 
nowicjusz
nowicjusz

Dołączę się do pytania ,