Teraz jest niedziela, 11 maja 2025, 08:38

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 5 stycznia 2009, 19:44 
czeladnik
czeladnik

Witam!
Jestem wielkim zwolennikiem całej sztuki uprawy winorośli oraz sztuki jaką jest winiarstwo. Mam 23 lata i moim marzeniem jest założenie winnicy głównie z pasji, ale tak się zastanawiam czy była by też możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym i czy udało by mi się w miarę możliwości uzyskać jakiś zysk, chodzi mi tu o to jak przedstawia się sytuacja na dzisiejsze czasy, w sieci jest nie wiele informacji na ten temat. Jeśli możecie to odeślijcie mnie w jakieś linki lub tematy związane właśnie z moimi przemyśleniami. Mam kawałek ziemi, teraz będę kończył studia ogrodnicze, mam wiele pomysłów ale na razie chciałbym się skupić właśnie w w/w temacie.

Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 5 stycznia 2009, 20:33 
przedszkolak
przedszkolak

Studiuję ekonomię i obliczałem na przedmiocie Metody wyceny projektów gospodarczych koszty na 25 lat uprawy przy 2ha winnicy.
Koszty początkowe:
Zakup/ dzierżawa pola - liczę na podkarpaciu hektar ok. 20tys zł, choć ostatnio ludzie pod Przeworskiem sprzedawali ziemię po 10tys za ha (kupował ją biznesmen z Częstochowy, teraz tamtędy pójdzie autostrada, dostał tysiąc zł za ar, tak jak ci, którzy nie sprzedali) - na zachodzie Polski dużo drożej
Sadzonki
Ogrodzenie
Durty nośne
Słupki
Traktor + wyposażenie
Budynek gospodarczy
Media
Wyposażenie ogrodnicze
Tunel foliowy na sadzonki
wyszły 410000zł.
Koszty stałe roczne:
Amortyzacja
Kadra pracownicza
Opłata biura rachunkowego
Media
Opryski profilaktyczne
Szkolenia
Marketing
Ochrona
wyszło 170000zł
Koszty zmienne roczne na 1 tonę:
Praca akordowa
Media
Opakowanie
około 3000zł