Witam Koleżanki i Kolegow
Mialem dziś w nocy taką fantazję.... nie koniecznie erotyczną....
a mianowicie
najpierw prawo:oczywiscie urywki bo nie chcę przytaczać calej ustawy
Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Biokomponenty i biopaliwa ciekłe. (dodam tylko ze rolnik moze wyprodukować do 100l/ha biopaliwa. Ja obecnie nie jestem rolnikiem, ale moja "Fantazja" (czytaj Żoneczka) to już owszem.

Art. 2. [Definicje legalne]
1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) surowce rolnicze - produkty z rolnictwa lub ich części, uprawiane na użytkach rolnych, przeznaczone do wytwarzania biokomponentów;
2) biomasa - ulegające biodegradacji części produktów, odpady lub pozostałości pochodzenia biologicznego z rolnictwa, łącznie z substancjami roślinnymi i zwierzęcymi, leśnictwa i rybołówstwa oraz powiązanych z nimi działów przemysłu, w tym z chowu i hodowli ryb oraz akwakultury, a także ulegająca biodegradacji część odpadów przemysłowych i komunalnych, w tym z instalacji służących zagospodarowaniu odpadów oraz uzdatniania wody i oczyszczania ścieków;
3) biokomponenty - bioetanol, biometanol, biobutanol, ester, bioeter dimetylowy, czysty olej roślinny, biowęglowodory ciekłe, bio propan-butan, bio propan, skroplony biometan, sprężony biometan oraz biowodór, które są wytworzone z biomasy z przeznaczeniem do wytwarzania paliw, z wyłączeniem innych paliw odnawialnych;
4) bioetanol - alkohol etylowy wytwarzany z biomasy, w tym bioetanol zawarty w eterze etylo-tert-butylowym lub eterze etylo-tert-amylowym; za biomasę do wytwarzania bioetanolu nie uznaje się alkoholu etylowego zawierającego powyżej 96% objętościowo alkoholu;
Tak więc potrzeba odmianę która daje jak najwięcej cukru, owocuje z pąków zapasowych i nie wymarza, może być najbardziej niesmaczna hybryda byle dużo cukru dawała.
Później fermentujemy, a później?......
Podgrzewacz próżniowy-Toż to słoneczny destylator....oczywiście w letni upalny dzień
A do czego taki bioetanol? Jeden Biokominek to ok 2-3kw grzejnik w mroźny zimowy dzień