Witam wszystkich.
Wpadłem na pomysł zasadzenia kilku krzewów winorośli. Jestem kompletnym laikiem w temacie choć staram się nadrabiać wiedzę lekturą.
Generalnie interesują mnie winogrona ciemne (wybrałem wstępnie Regenta i Leon Millota) - żona wolałaby coś w stylu Swenson Red (wiem - to jest jasna odmiana). Zamysł jest taki, żeby kiedyś móc zrobić własne wino a przy okazji co nieco zjeść
Nie mam w planach badania gleby, ale po poprzednim właścicielu zostały jakieś niedobitki, które przez kilka lat, bez żadnej opieki, nadal rosną, więc zakładam, że cokolwiek dałoby się zasadzić.
Sadzonki chciałbym zasadzić po zachodniej stronie budynku garażowego i oprzeć roślinę na tej ścianie. Nie będę ukrywał, że zależy mi też na tym, żeby winorośl nieco zasłoniła niezbyt piękny budynek, którego nie planuję odnawiać.
I tutaj jest moje pierwsze pytanie - czy strona zachodnia ma w ogóle sens? W teorii jest tam sporo słońca przez większą część dnia - dopiero późnym popołudniem (okolice godziny 17/18 w lato) dom zaczyna zacieniać tę ścianę.
Drugie pytanie - czy jest jakaś odmiana, która nie wymaga ogromu pracy, jest ciemna i słodka?
Dla orientacji wrzucam zdjęcie z google maps z zaznaczonym miejscem, gdzie chciałbym wsadzić sadzonki -
- zdjęcie pokazuje stan sprzed kilku lat. Aktualnie zostały jedynie wysokie sosny od południowej strony. Miejscowość Tarnowskie Góry.