Teraz jest piątek, 25 kwietnia 2025, 12:00

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Konkord Rosyjski
PostNapisane: sobota, 26 kwietnia 2008, 17:26 
czeladnik
czeladnik

Jestem prawdziwym amatorem- winorośl mam posadzone przy tarasie, na garażu i 3 sztuki wzdłuż drutów. W ubiegłym roku dostałam Konkord Rosyjski- i bardzo czekałam na pierwsze grona- ale z waszych stron wnioskuję, że szkoda miejsca na tą odmianę, mam jeszcze Chrupkę Różową, Schuyler i jedno bardzo smaczne -granatowe ale nie wiem jaka to odmiana- nie zawsze zdąży dojrzeć. Poradzcie co robić z tym Konkordem, mieszkam pod Poznaniem. Nie planuję robić wina- tylko uprawiam do konsumpcji. Może polecicie mi jakieś wczesne i smaczne odmiany sprawdzone w Wielkopolsce. Liczę na przychylność dla nowicjuszki!!! Beata

Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 05:32 
Beatko przymknij jedno oko na te wszystkie rady. Niektórzy piszą co wypada tak się ustaliło. Aby wyrobić sobie zdanie należy przeczytać wiele opini. Najlepiej sprawdzić samej, posmak labruska niektórzy lubią. Zdecydowane labruski na wino - zdecydowanie odradzam.
Pozdrawiam ziko

Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 08:56 
Ekspert
Ekspert

Beata, nie wywalaj na razie - może owoce nie rewelacyjne, ale przynajmniej będą. Bo jakbyś teraz wywaliła i posadzinła nowe sadzonki, to 3 lata do pierwszego plonu z nowo posadzonych. Możesz wybrać lepsze odmiany, i jak już będą krzaczki podrośnięte, to wtedy wymienić te gorsze. Ja tak planuję robić - te, które mi nie będą pasować, wywalę, a na to miejsce dam inne.

Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 09:20 
Ekspert
Ekspert

Wywalić zawsze zdążysz.
Najpierw spróbuj. Może będzie Ci odpowiadać smak...

Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 13:54 
czeladnik
czeladnik