Teraz jest piątek, 30 maja 2025, 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 16 czerwca 2013, 20:45 
nowicjusz
nowicjusz

Witam serdecznie,
na swojej działce posiadam 20 krzaczków winogron posadzonych wiosną 201o roku. Przyjęły się znakomicie, a ponieważ nie było żadnych oznak chorób nie stosowałem żadnej chemicznej ochrony. W tym roku przyszedł wymarzony, długo oczekiwany moment na zbiory i... zaczynają się problemy. Na liściach pojawiają się dziwne objawy. Nie znam się na tym dobrze, ale dla mnie wygląda to jak początki mączniaka. Zaznaczam, że winiarz od którego kupiłem sadzonki przed tygodniem doradził oprysk Amistarem i tak też zrobiłem w piątek 14 czerwca (miało być profilaktycznie, bo wówczas jeszcze nie było tych objawów, albo nie zauważyłem). Odmiany to Bianka i chyba Gołubok.

Nadmienię jeszcze, że na działce mam stare cztery krzewy jakiejś białej winorośli, ale przez 2 lata nawet jej nie spróbowałem (choroba, owoce gniły zanim dojrzały).

Jestem początkującym działkowcem więc proszę o wyrozumiałość. Wiem, że powinienem stosować ochronę chemiczną, ale trochę mi było żal... :)

Proszę o radę. Na krzewach są już małe grona (dość dużo) więc co powinienem zrobić, aby owoce w spokoju dojrzały? Co zastosować? Z góry dziękuję za odpowiedź, a oto fotki:

-- niedziela, 16 czerwca 2013, 21:45 --

i jeszcze kilka zdjęć...

Załączniki:
2013-06-16 działka 002.jpg
2013-06-16 działka 002.jpg [ 81.18 KiB | Przeglądane 1952 razy ]
2013-06-16 działka 004.jpg
2013-06-16 działka 004.jpg [ 67.91 KiB | Przeglądane 1952 razy ]
2013-06-16 działka 012.jpg
2013-06-16 działka 012.jpg [ 89.9 KiB | Przeglądane 1952 razy ]
2013-06-16 działka 008.jpg
2013-06-16 działka 008.jpg [ 80.45 KiB | Przeglądane 1958 razy ]
2013-06-16 działka 011.jpg
2013-06-16 działka 011.jpg [ 120.24 KiB | Przeglądane 1958 razy ]
2013-06-16 działka 017.jpg