Teraz jest piątek, 25 kwietnia 2025, 17:36

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 26 lipca 2022, 11:36 
nowicjusz
nowicjusz

Witam serdecznie.

Mam do Was pytanie/prośbę o rozpoznanie choroby/uszkodzenia moich winogron (przeszukałem wiele wątków na forum ale nie znalazłem odpowiedzi). Wszystkie te uszkodzenia dotyczą różnych (około 10 odmian) winorośli deserowych.
Jestem amatorem, więc nigdy nie robiłem żadnych badań swojej gleby.
W tym roku w maju wykonałem dwa opryski siarkolem i dwa miedzianem.
Załączam zdjęcia, na których jak widzicie liście nie są "bardzo" porażone, powiedział bym że bardzo delikatnie, gorzej z owocami. Na początku pojawia się mała szara plamka a później dochodzi do wyschnięcia owocu (tragedia, straciłem już większość owoców).
Jeśli macie jakieś pomysły/porady piszcie proszę, chciałbym wiedzieć co robić aby w przyszłych latach mieć owoce jadalne a nie takie suche rodzyny w lipcu, jak w tym roku. Dziękuję

Załączniki:
24.jpg
24.jpg [ 142.24 KiB | Przeglądane 2289 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 81.15 KiB | Przeglądane 2289 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 128.03 KiB | Przeglądane 2289 razy ]

PostNapisane: wtorek, 26 lipca 2022, 14:44 
mistrz
mistrz

Skąd jesteś? Czy miałeś w tym sezonie temperatury powyżej 33-35 stopni? Czy grona były odsłonięte? Bo wygląda na oparzenia słoneczne.

PostNapisane: wtorek, 26 lipca 2022, 15:17 
nowicjusz
nowicjusz

Jestem z podkarpacia.
Wysokie temperatury tak były, zdarzyło się nawet po 37 w cieniu.
Większość winogron była przykryta dużymi zdrowymi liśćmi, dopiero gdy to zauważyłem to trochę liści wyciąłem aby zwiększyć im przewiewność.

PostNapisane: wtorek, 26 lipca 2022, 20:52 
Ekspert
Ekspert