Teraz jest czwartek, 1 maja 2025, 08:54

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2020, 10:47 
czeladnik
czeladnik

Część. Jestem amatorem działkowcom, z tego względu mogłem jak mi się wydawało trochę zaniedbać moja uprawę. Nie było mnie dość długo na działce, po przyjeździe zastałem chorobę (według mnie to któryś mączniak). Dzisiaj wyjeżdżam z działki i wieczorem muszę wykonać oprysk. Prośba o poradę czy coś się z tym da zrobić, w tamtym roku chciałem być ekologiczny i 1/2 plonu została zjedzona przed podobny lub ten sam patogen. Obawiam się że w tym roku może być jeszcze gorzej. Co radzicie kochanini?
https://photos.app.goo.gl/xPmY1qToSVMeRetF9

Na stanie mam Topspin, którym pryskalem 3 tygodnie temu.
Signum
Ridomil Gold
Siarkol
Resztka Amistaru (może nie starczyć)

Następny raz będę za 4-5 dni, wtedy mogę coś dokupić.
Problem polega na tym że to wczesne deserowki, a w etykietach są kosmiczne czasy karencji.
Co robić?

PostNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2020, 11:28 
czeladnik
czeladnik

Grona są porażone m. prawdziwym. Użyj topsin 0.2%, aby zatrzymać grzyba, ale w tym roku z jagód raczej nic nie będzie. Liście nie są zainfekowane, widać na nich braki w nawożeniu. Zadbaj już teraz o krzewy, aby w przyszłym roku miały dobre warunki i to będzie najlepsza opcja.

PostNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2020, 12:18 
czeladnik
czeladnik

Ok dziękuje za opinie. Ostatecznie chciałbym chociaż część gron uratować, a na przygotowaniu krzewów na następny sezon mogę pomyśleć we wrześniu, kiedy już będzie wiadomo czy cokolwiek do zjedzenia zostało. :) Czy na prawdę nie da się już nic zrobić?

Czy Ridomil lub Signum nie było by silniejszym środkiem niż Topsin?
Czytałem gdzieś w internecie o oprysku "myjącym" sodą oczyszczoną lub siarkolem. - może coś z tego?

Prosiłbym o drugą opinię.

PostNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2020, 13:09 
Kiper
Kiper