Teraz jest czwartek, 7 sierpnia 2025, 13:16

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 25 maja 2018, 08:07 
nowicjusz
nowicjusz

Witam,

Na wstępie zaznaczę, iż jestem zielony jak winorośl jeśli chodzi o jej uprawę i ochronę. W tym roku zainteresowałem się mocno zaniedbaną winoroślą rodziców, która w ubiegłym roku miała chyba każdą możliwą chorobę (chyba tylko Alzheimera nie miała), a owoce zgniły przed zerwaniem. Mam więc kilka pytań:

1. W tym roku nie stosowałem jeszcze żadnego oprysku, a czytając na forach to był błąd. Nie robiłem oprysku siarkolem przed wiosną (bo nie wiedziałem, że trzeba), później już nie chciałem robić oprysku w okresie kwitnienia. Teraz chciałbym to nadgonić i wykonać oprysk na mączniaka rzekomego preparatem Ridomil Gold MZ Pepite 67,8 WG. Może polecacie jakiś inny?
2. Co gorsza, zaobserwowałem dziurawe liście widoczne na załączonym zdjęciu. Nie wygląda to na mączniaka, raczej zjadanie przez insekty (chociaż co ja tam wiem).
Wiecie co to jest i jakie podjąć kroki?
3. Co zrobić, aby uniknąć sytuacji z ubiegłego roku (gnicie owoców)? Jest to prawdopodobnie spowodowane białą zgnilizną lub szarą pleśnią, z tego co czytam, na szarą pleśń można zastosować Switch 62,5 WG. Jakieś inne pomysły?
4. Czy w obecnym "stadium" rośliny proponujecie jeszcze jakieś inne zabiegi?

Ponieważ zdjęcia mają duży rozmiar podaję link do zdjęć, które wrzuciłem tutaj: https://imgur.com/a/TEpvKnV

Z góry dzięki wszystkim!
Pozdrawiam!

Ostatnio edytowano piątek, 25 maja 2018, 08:20 przez user6, łącznie edytowano 1 raz

PostNapisane: piątek, 25 maja 2018, 08:15 
Ekspert
Ekspert

Witaj na forum.
Cytuj:
Nie robiłem oprysku siarczanem przed wiosną
?

pogrubienie tekstu moje

PostNapisane: piątek, 25 maja 2018, 08:21 
nowicjusz
nowicjusz

Miałem na myśli "siarkolem". Już poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. :)

PostNapisane: piątek, 25 maja 2018, 08:23 
Ekspert
Ekspert