Teraz jest poniedziałek, 5 stycznia 2026, 03:24

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 14 października 2015, 23:10 
przedszkolak
przedszkolak

Może wam się udaje utrzymać bez oprysków Rondo,Regenta i Solarisa.

Ja nie mam najmniejszych szans ,dlaczego nie dlatego jak to nazywacie że jestem NOWICJUSZEM ,a dlatego że przy moim płocie rośnie sad, który nie ma właściciela od 10 lat ,i choroby ,szkodniki chwasty mają tam wylęgarnię.

I gdybym nawet postawił 10 metrowy mur na granicy mojej działki to i tak z powietrzem,wilgocią ten syf znalazł by się na moich winoroślach.

PostNapisane: czwartek, 15 października 2015, 11:04 
Ekspert
Ekspert

kilis napisał(a):
Ja bym chciał zobaczyć krzewy niepryskanych dwa lata vinifer ze zdrowymi owocami. Np. Chardonnay, Kerner, Saint Laurent, Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Traminer, Riesling, Siegerrebe, Ortega. Ktoś może się pochwalić?
Bo Solarisa czy Regenta w dobre lata to każdy nie nowicjusz utrzyma bez oprysków.

Zdjęcia Traminera mogę ci pstryknąć bo dwa rzędy (ok 60 krzaków) rosną obok. Wyglądają normalnie. Choć w innych latach były bardziej podatne na choroby.

Chardonnay, Kerner, Saint Laurent i Sauvignon Blanc sa również obecne po kilkanaście krzaków, ale na w pełni dojrzałe owoce się chyba nie doczekam więc pójdą pod szpadel, albo jako dokwaszacz!!!

PostNapisane: czwartek, 15 października 2015, 13:44 
Ekspert
Ekspert

kilis napisał(a):
Bo Solarisa czy Regenta w dobre lata to każdy nie nowicjusz utrzyma bez oprysków.
Poproszę dobrych lat z minimum 10 od dziś. :lol:

PostNapisane: czwartek, 15 października 2015, 14:23 
Kiper
Kiper

piotr60 napisał(a):
Erikos ja do zeszłego roku,przy prowadzeniu winorośli systemem ekologicznym przy posadzonych 160 winoroślach robiłem dokładnie 10 litrów wina z solarisa i 20 litrów z Ronda i Regenta.
Resztę zżerały choroby